tirsdag den 29. september 2009

Mit hjerte slår for Miss'en

Man kan nok sige meget om mig, men det er nu bevist at jeg ikke er hjerteløs...min pause fra bloggen skyldes nemlig et 12 dages ophold på Hvidovre Hospitals hjerteafdeling. Jeg har før nævnt her på bloggen at jeg har været stresset og udbrændt, og at jeg havde hævelser i kroppen som jeg kun troede skyldtes insektbid. Onsdag d. 16 gik jeg sammen med min veninde Malene til min læge. Han kunne hurtigt konstatere at jeg havde megen vand i kroppen og det var hovedgrunden til hævelserne. Han kunne konstatere at mit hjerte flimrede og jeg havde såkaldt hjerte-astma så jeg blev akut indlagt på Hvidovres hjerteafdeling. Det er lidelser der ikke er dødbringende hvis de ordnes i tide og de behandles udelukkende med medicin.

Jeg fik ved indlæggelsen bl.a. vanddrivende medicin hvilket betød at jeg tabte 14kg på den første uge og 19kg ialt på de 12 dage!. Det betyder at Miss'en har fået en mindre tøs, der dog stadig vejer et lille stykke over 100kg. Iøvrigt er maden på Hvidovre Hospital ret god taget i betragtning af at det er hopspitalsmad, men de har også gjort en stort indsats for det da god mad giver sundere patienter der kommer hjem hurtigere. Man får et varieret menukort hvor man selv kan vælge det man vil spise til morgen, middag og aften. Derudover er der frugt og kage, samt desserter. Man får et nummmer til køkkenet og kan så bruge værelsestelefonen. Desværre kan man ikke ringe ud på den og mobiler er bandlyst på hjerteafdelingen. Miss'en ringede heldigvis flere gange og det var dejligt at høre Hendes smukke stemme.

Jeg får en del medicin og fik at vide at det nok påvirkede min sexlyst negativt, men nej; jeg har tænkt meget på Miss'en mens jeg var indlagt og de sidste 4-5 dage havde jeg en vild lyst til at ligge lænket ved Hendes fødder. Når man sådan er indlagt og har en del tid for sig selv har man mulighed for at tænke tanke og måske fantasere så mine tanker er gået til Miss'en. Mine hjerteproblemer skyldes især stress i forbindelse med beboerrådsarbejdet, og jeg har nævnt før at jeg vil bruge mindre tid og energi på det til fordel for Miss'en, og denne tur på Hvidovre har bestyrket at jeg skal bruge mere tid som tøs så længe mit hjerte trods alt slår så godt. Godt nok får jeg en del medicin og skal i starten gå til ugentlig kontrol, men derudover ser fremtiden nu okay ud for mig.

En ting er ihvertfald sikkert: Mit hjerte slår og vil langt ud i fremtiden slå for den dejligste Miss!

1 kommentar:

  1. Mmm hvor er det dejligt, at tøsen er kommet hjem igen. Det var noget af en forskrækkelse, men fremtiden ser heldigvis lys ud.

    Kærlige kram og klask fra
    Louise

    SvarSlet